Sunday, May 12, 2013

LinkBucks - LinkBucks.com

Posted by Penyiasat Bisnes Internet on Sunday, May 12, 2013 No comments
  STATUS: 

Jika mahu buat duit tambahan, inilah salah satu program yang membayar ahlinya. Hanya perlu kongsi link sahaja untuk dapatkan bayaran. Linkbucks merupakan salah satu program dibayar untuk berkongsi pautan atau paid to share link. Linkbucks merupakan servis percuma yang membayar pengguna blog atau laman web dengan berkongsi link. Mereka mempunyai tawaran penajaan dengan pengiklan yang membolehkan mereka untuk memaparkan iklan mereka ketika pengunjung dihubungkan ke halaman. Sebagai contoh, katakan kamu hendak cari pengunjung ke blog atau laman web kamu atau mencari refferal untuk mendaftar di bawah kamu. Kamu boleh posting link di blog, laman web, forum dan sebagainya. Anda akan membiarkan Linkbucks menempatkan rangka halaman ini dan memaparkan sebuah halaman. Mahukan lagi contoh, lihat info dibawah dan klik bagaimana iklan dipaparkan. Buka dalam tab baru.



 Pengenalan Program

Program: Paid To Share Link (PTSL)
Cara: Berkongsi link dengan sesiapa dan orang itu klik link itu
Online sejak: Oktober 2006
Pemilik/syarikat: Charles Major
Negara diterima: Semua

 Info Program

Kadar per klik: Kongsi pautan atau link: Dari $0.15-$3.50 Cost Per Impression (CPM) dan skor prestasi sehingga 100%. Jenis pilihan iklan- Intermission ($1/2000 klik) dan Cost Per Lead (sehingga $4.22-berubah dari semasa ke semasa)
Bilangan iklan: Berkongsi link sahaja
Pendapatan purata harian tanpa referral: Jika rajin berkongsi link di Facebook, blog, forum atau dengan rakan-rakan anda maka banyak pulangan yang anda dapat
Minimum pembayaran: $10
Masa menunggu: Segera (manual untuk pertama kali dan segera untuk seterusnya)
Kaedah pembayaran:  dan 
Jika tidak aktif: Tiada

 Program Referral

Had referral langsung: 3 peringkat (tiada had langsung di bawah anda)
Pendapatan melalui referral: 20% (peringkat pertama), 10% (peringkat kedua) dan 5% (peringkat ketiga)

 Hubungi dan Info Tambahan

Rekod pemilik: http://whois.domaintools.com/linkbucks.com
Hubungi: http://linkbucks.com/contact/



Lihat pro dan kontra di bawah:

thumbsup

1. Bukti pembayaran: Beberapa tempat di mana anda boleh mencari bukti pembayaran disenaraikan di bawah.

Carian Google: Bukti pembayaran LinkBucks
http://forums.linkbucks.com/showthread.php?1423-Linkbucks-Payment-Proof
http://www.picable.com/Signs/Directions/Linkbucks-Payment-Proof-Two.345433
http://www.ptc-investigation.com/linkbucks.aspx


2. Ditubuhkan: Sejak Oktober 2006 yang mana pencapaian bagus untuk mana-mana laman web.

3. Forum: Forum bagus untuk komunikasi antara ahli dan staf. Ahli boleh tunjukkan bukti pembayaran, minta sokongan dan mengetahui perubahan yang berlaku pada laman web ini.


http://forums.linkbucks.com/

4. Tiada had referral langsung: Tiada had berapa ramai referral anda dapat. Bagus untuk yang pandai mempromosi orang dan mereka yang boleh mengajak ramai orang.

5. Bayaran segera: Bayaran pertama adalah manual dan selepas itu adalah segera. Pembayaran secara segera kerana tidak perlu menunggu terlalu lama menerima pembayaran.

6. Jumlah pengeluaran tetap: Jumlah pengeluaran tetap adalah $10. Ia adalah kadar tetap yang bermakna ia tidak meningkat selepas pengeluaran pertama anda.


7. Diterima semua negara: Tiada sekatan dan sesiapa boleh menyertai halaman ini.


thumbsdown


1. Menggangu iklan: Kalau boleh jangan pilih iklan jenis pop ups dan intermission ads. Lebih baik guna iklan jenis top banner sebab tidak menggangu. Memanglah penggunaan iklan jenis pop ups dan intermission memberikan pulangan lebih baik, tetapi pengunjung tidak suka melihat pop ups apabila mereka klik, oleh itu jauhilah daripada menggunakan iklan jenis itu. Biarlah pelawat anda sendiri yang berminat mahu klik iklan atau tidak. Adalah lebih baik jika menggunakan top frame ad sebab tidak menganggu pelawat yang berkunjung ke blog atau laman web anda.


2. Melambatkan halaman anda: Kalau kamu pilih iklan "full page script" pada halaman anda, mungkin akan melambatkan masa buka halaman anda. Terutamanya yang mempunyai skrip java yang banyak pada halaman anda.

3. Informasi diperlukan: Informasi tentang anda seperti profil anda, alamat penuh anda dan info peribadi anda diperlukan jika mahu tebus bayaran anda.




Contoh link:


Sebagai contoh, jika anda mahu mencari orang untuk daftar di bawah anda dalam mana-mana halaman PTC. Anda letak referral link pada blog, forum dan sebagainya. Apa yang Linkbucks buat adalah anda mendapat pulangan apabila seseorang klik pautan tersebut atau link. Apa yang anda buat adalah ambil pautan yang anda mahu seseorang klik pada pautan itu, katakan anda punya NeoBux referral link, biarkan Linkbucks letakkan iklan frame pada halaman dan memparkan iklan.


Single link (intermission) : (dibayar berdasarkan jumlah pengunjung): NeoBux referral link-http://c656f3e0.linkbucks.com


Single link (Locker) (sesiapa yang klik, kena jawab survey): http://dcc22f8f.linkbucks.com


Single link (Short) (tidak dapat bayaran): http://80f5c5ee.linkbucks.com

Tetapi saya galakkan menggunakan iklan jenis top banner sebab iklan jenis intermission boleh menyebabkan laman keluar dari rangka dan sesetengah laman web pertukaran lalu lintas (Traffic Exchange) tidak menerima rangka yang terkeluar. Kamu boleh buat ini di blog atau laman web. Lihat imej di bawah.



Klik untuk sertai sekarang:

Kemaskini terakhir: 12/5/2013 - Jika hendak buat duit tambahan, menggunakan program ini memang membuahkan hasil jika kena dengan caranya. Anda tukarkan link asal anda dengan link LinkBucks dan berkongsi dengan rakan-rakan anda di forum, blog, email dan lain-lain tempat asalkan jangan spam. Jika masuk program ini tetapi tidak buat apa-apa memang tidak ada hasil. Jadi perlu tahu tentang cara-caranya dan memahami konsep program ini.

0 comments:

Post a Comment